Dragoş Mănac

World Domination!

Omul si masina

March 26th, 2008 by dragosh

"You always admire what you really don’t understand."

Atentie: Insemnare subiectiva, cu pareri, neinstruita si fara  scop educational.

Am vazut campania Audi pe bloguri. Inteligenta miscare. Nu stiu daca au obtinut ce-si doreau, dar a vorbit lumea. 

Azi Orlando intreaba ce masini conducem?, iar raspunsurile sunt foarte variate. La fotbal si masini toata lumea se pricepe, asa ca a venit timpul sa vorbim si despre asta.

Marturisire:

Eu nu ma pricep la masini. Nici nu vreau sa ma pricep, la fel cum nu vreau ca toata lumea sa se priceapa la infrastructura IT. Experienta mea in materie auto se rezuma la vizionat Top Gear si batai de cap la service. Judec masinile dupa cum arata, ce nume poarta si cine le conduce. Da, sunt superficial (si-mi place la nebunie).

Cred ca 99.5% din cei care spun  ca prefera cutiile manuale celor automate (pentru ca ei conduc sportiv!) habar nu au ce spun. Fie nu au incercat o masina cu cutie automata, fie se supraevalueaza. Pentru ca nu sunt in topul celor mai agili decat computerele, consider ca e de 100 de ori mai comod sa ai masina automata, nu cu mestecau, cum bine ii spunea un amic.

Nu-mi plac masinile nemtesti, exceptand Wiesmann. Accept superioritatea tehnica a masinilor japoneze, dar nu ma intereseaza atat de tare. Ador masinile englezesti clasice, cu toate ca numai englezesti nu mai sunt in ziua da azi. Zilele astea aleg o Honda Accord 2.4 si mi se pare un animalut exceptional, dar nu ma face sa ma indragostesc de ea.

Acum: Am un Rover 75, desi grupul Rover a falimentat si acum este cumparat de chinezii de la Nanjing. Sper sa produca tot in Anglia versiunea noua, asa dupa cum au anuntat in ultimele luni. Pentru ca-mi place asa tare intentionez sa fac si primul site de informare romanesc despre aceasta masina.

Urmeaza: Imi doresc un Jaguar XJ, desi de azi Jaguar si Land Rover sunt  proprietatea  indienilor de la Tata. Daca asiaticii se descurca asa bine la fabricat computere ieftine, sper sa se descurce si la fabricat masini ;-)

Vise: Daca as avea suficienti bani, mi-as cumpara un Morgan, insa trebuie sa mai astept un pic. Ceva mai mult pana la un Rolls, masina absoluta dupa parerea mea. Poate ca intr-o zi nu foarte indepartata voi cumpara o limuzina stretch Lincoln, neagra. Ar da bine langa viitorul birou.

Masina e simbol al statutului social, mai ales la romani. Multi isi cumpara masini mult peste puterea lor financiara, pentru a demonstra ca au. Destul de trist. Orice reprezentanta  a unei marci de lux e plina de  masini scumpe (50.000€+) luate in leasing si aduse inapoi. Amuzant e ca exista si oameni care au masini scumpe, de status, dupa care se plang de consum sau costuri de intretinere.

Trendul e foarte important la masini. E trendy sa ai Q7, era trendy sa ai X5, iar inainte de asta ML. In ultima vreme bataia in moda este intre VW, BMW si Audi (mai putin Mercedes). Albul perlat e alt must.

Stiu ca o sa fiu injurat, dar cred ca Audi, BMW si  Mercedes  sunt marci sinonime cu  parvenit, baietas sau bulibasa. Masinile in sine sunt exceptionale, imi face placere sa conduc orice astfel de autoturism, dar mai putin in Romania.  Am mai multi prieteni care au astfel de masini, dar nu se incadreaza in  publicul general al brandurilor. Sunt convins ca cei care le vand  nu-si doresc sa fie percepute astfel, dar  adevarul e usor de vazut, la orice semafor.

Conteaza mult pentru ce iti cumperi masina. Daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, un Logan/Renault sau o masinuta japoneza mica <12.000€ reprezinta cele mai bune alegeri (in opinia mea de necunoscator). Costa putin, isi fac treaba, sunt fiabile, consuma putin, nu-ti pare rau sa le faci praf pe soselele romanesti.  Daca iti place o anumita masina scumpa sau ciudata, o sa suferi: vei da in gropi zilnic, vei avea de a face cu serviceuri populate de hoti si incompetenti, va trebui sa te pricepi si sa cunosti pentru a te bucura de ea. Daca o cumperi sa fii in trend, e usor, iesi pe strada, vezi ce are toata lumea si-ti cumperi si tu. Cred ca solutia e sa ai o masina practica de zi cu zi, alaturi de o masina placuta pentru week-end-uri si vacante. Altminteri, va trebui sa asteptam pana se vor construi strazi adevarate, oamenii vor invata ce inseamna regulile si service-urile vor deveni profesioniste.

Obsesiile locale includ economia aparenta la motoare diesel si consumul mic. As vrea sa fac un calcul pe tema aceasta,  care sa ma ajute la un studiu de caz. Va rog lasati-mi informatii privind marca, motor/consum pentru masinile voastre. Fara povesti vanatoresti, nu le iau in considerare.

Rog nu dati cu pietre. Stiu ca subiectul ales e sensibil si ca gusturile nu se discuta. Nu ma astept sa fiti de acord cu mine.

Posted in Neclasificate, Personal, Recomandari

70 Responses

  1. sin

    nu mai e nici o sfaraiala cu diseleuri cand vorbim de consum si de economia pe care teoretic o faci. pentru ca in conditiile in care motorina de mai scumpa decat benzina, nu prea mai poti spune ca-ti scoti banii dati in plus pe motor (care e mai scump in medie cu 1500eur) intr-un numar oarecare de kilometri. media era undeva pe la 30-40k, cand era diferenta de 5000rol intre benzina si motorina.

    1.9 TDI :) e interesant sa te uiti la consumul mediu prin oras de la birou spre casa si sa vezi acolo 10-13 l/100 si sa te gandesti ca la fel consuma si ala cu 2.0 benzina de langa tine si ca pe el il costa mai putin :))

  2. weasel

    Opel Astra GTC, 1.6 benzina 115 CP, consum mediu 10,5% la stil de condus sportiv in general

    Sunt curios la tine ce anume te atrage la masinile din segmentul acela (Rover, Jaguar, etc.) – mi se par masini de oameni cu banul gros pe ei, de genul directori de companii nationale, CEO, consultanti financiari grei, etc. Mi se par destul de “greoaie” de condus in strazile din Romania, cu gropi, cu aglomeratii, cu camioane si tiruri pe toate drumurile unde nu ar trebui sa fie camioane si tiruri…

  3. Flo

    Io am Opel Astra G, 2.0 diesel din 2000 (masina de 7k e). O am de aproape doi ani, cand intr-adevar motorina era mult mai lesnea. Oricum, consuma 8-9 in oras si 5-6 afara.
    Am s-o tin desi de putin timp mi-as permite una mai scumpa, pentru ca ma deranjeaza ideea de “masina ca status-symbol social”. Eventual o s-o schimb cu un break sau wagon, cand o sa vina bebe.
    Daca vrei sa faci un calcul, sa iei in calcul (sic :P) doua chestii:
    1. TCO. Eu am bagat in masina, in cei 2 ani de posesie, aprox 1000e. Am luat-o cu 8000e. Adica in 2 ani am pierdut 2000e. Una peste alta, consider ca am facut o afacere buna.
    Socoteste TCO la un rover nou :)
    2. Cica prin vestul civilizat, circula cifra de 15%. Atat ar trebui sa aloce o familie normala din venitul lunar pentru cheltuieli legate de masina/masini. Mi se pare o cifra normala, pentru vestici. La noi, lumea isi da 40% din salar doar pe leasing, iar calcularea de TCO nu e atat de la moda ca albul perlat.

  4. Andrei Potorac

    Sa inteleg ca si tu folosesti un MAC, si nu un PC? (concluzie bazata pe faptul ca preferi cutia automata) ;)

  5. Bob

    skoda fabia 1,4 MPI (benzina) din 2001 – consum 9-12 in oras si 5-6 in afara

    de acord cu rationametul tau visavi de transmisia automata. sper sa reusesc anul acesta sa dau fabia pe un accord automat ;)

  6. aurelian

    toyota avensis 1.8 benzina 129 cp

    o masina discreta, cu un consum mediu (14km/l in afara orasului- la o viteza medie de 100 km/h si 9km/l in oras) foarte confortabila si surprinzator de agila in trafic. Nu mi-a placut inainte sa o am dar cand m-am urcat in ea m-am indragostit pur si simplu.

    Costurile de intretinere sunt moderate (700 de lei revizia de 30000 km la service agreat toyota). O remarca: placutele de frana se schimba la 45000 de km (!) iar filtru de polen o data la 2 ani. Asta duce la economii importante in ceea ce priveste costurile de intretinere.

  7. aurelian

    PS: m-am convins ca argintiul metalizat este cea mai buna culoare pentru bucuresti: daca nu ploua poti sta linistit 2 saptamani fara sa speli masina:)

  8. Spoiala Cristian

    Rover-ul nu e cu volanul pe dreapta ca in reclama, nu ? :D

  9. Emi Gal

    sidenote, si eu iubesc masinile japoneze.

    deocamdata ma multumesc cu un ford focus diesel cu consum mediu 6.5% :)

  10. Dragos Manac

    @weasel – ptr ca imi place, nu e cel mai rational argument, dar daca ar fi sa fim perfect rationali ne-am deplasa cu vreun tico si nu ne-am cumpara motoare sau scutere.

    @flo – ai dreptate privind calculul, il voi face

    @andrei – nu folosesc mac, desi ma bate gandul, folosesc Linux on PC :)

    @cristian – nu, e cu volan pe stanga, fix ca cel de aici: http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtest/rover_75/w1_rover75_xx.jpg

  11. Dan

    Sint 100% de acord cu ce ai spus despre cutiile automate. Sint mult mai bune decit cele manuale, ofera un confort superior la condus. E foarte important ca dupa un drum lung prin aglomeratie sa nu fii stressat si obosit mort, iar cutia automata ajuta la chestia asta.

    Exista insa multe legende negative care circula despre cutiile automate: ca sint lenese, ca nu schimba sportiv, ca consuma foarte mult. Nici unul din lucrurile astea nu e adevarat.

    La fel circula legende negative in privinta Diesel-ului, la fel de false pentru Diesel-urile moderne.

    Sint dieselar convins, si mi-as lua Diesel si nu benzinar, pentru senzatiile pe care le ofera Diesel-ul. Pentru mine Diesel inseamna common rail si DCI, nu TDI care consuma ulei inca de nou.

    In privinta Diesel-ului, economiile sint reale. Chiar si la preturile actuale ale motorinei, in 50,000 km iti amortizezi cheltuiala in plus pe Diesel, iar la revinzare recuperezi inca o data o parte din aceasta cheltuiala in plus.

    Parerea mea este ca merita din plin.

  12. Silviu

    - (cumnatul) Laguna2 2.0 16V 135 CP: 12.5-13% oras, 9-10% afara (12% pe la 140km/h, 22% 200km/h!!!)
    - (eu) Laguna2 1.9 dCi 120 CP: 8-8.5% oras, 5.5-6.0% afara (la 120-150km/h, 7-8% la 150km/h)

    Ambele luate de noi, neforjate. Benzinara vanduta recent, schimbata cu un EVO 2.0 DI-D 140 CP (8% oras, 7% afara < 140km/h).

    Conteaza evident stilul de sofat deci cifrele sunt pur orientative.

    E placut totusi sa nu cauti o pompa la fiecare 2-3 zile… Save the planet! :-)

    @Sin: 1.9 TDI la 13% in oras?!? Cred ca trebuie dus in service, sau daca nu, trebuie macar schimbata viteza in treapta a 2-a – sorry, mi s-a parut o gluma buna, no offence please :-)

  13. Sergiu Biriş

    Ford Focus, 1.8 TDI. Eu unul am condus doar diesel de cand ma stiu. Inclusiv la scoala de soferi. Nu ma prea pricep la condus benzina :) Dupa ce o vand pe asta, imi voi cumpara tot diesel, fara nicio legatura cu pretul de la pompa.

  14. manoland

    Am condus o vreme Volvo V50 1.6Diesel 110 cai, transmisie manuala in 5 trepte: o reala placere! Firma sa traiasca! Consum sub 6 in regim semi-mixt, predominant extraurban, stil de condus sportiv (adica unde se putea 160km/h constant).
    Diferenta de putere intre modelul acesta si cel pe benzina era semnificativa, iar de consum nu mai spun.
    Despre consum, aveam colege mai conservatoare ca stil de conducere, care scoteau si sub 5 la suta, cu aprox. 5000 de km lunar rulati.

    Acum, in US, mi-am cumparat un Nissan Sentra 2.0 pe benzina, 140 de cai, transmisie automata variabila continuu (CVT). Aventura cumpararii am descris-o aici: http://manoland.wordpress.com/2007/09/24/pe-pamant-american-vitezomanul-european-isi-cumpara-masina-japoneza/

    Pana acum sunt foarte multumit de ea, consumul… mereu am probleme de calcul. In regim urban, reusesc intre 27 si 29 de mile la galon! Acum sa va vad cu calculele! Pe autostrada, daca raman sub 2000 de turatii, ajung sa fac si 32-34 de mile la galon, dar cum limita de viteza e 70 de mile pe ora, nu fac prea des astfel de consum.

    Motivele pentru care am ajuns la modelul asta le gasiti in postul respectiv. Mai spun aici, in plus, ca sustin cu tarie varianta cutiei automate, cuplata cu cruise-control, care ofera un comfort fantastic la volan, chiar si in regim urban.

    Experienta cu service-ul a fost foarte buna pana acum: la prima revizie, din cauza ca m-au tinut mai mult decat ma anuntasera initial (adica 4 ore in loc de 2), mi-au facut urmatoarea revizie gratuit. Frumos, nu?

  15. spe

    Mitsu Colt 1.3 benzina
    Consum 9 in oras, 6-7 afara. Regret ca nu am luat cutia automata la el. M-a costat 11.500 euro. Cu automata iesea 12.100…

    Tinand cont ca e inca tanar ( n-am ajuns la prima revizie de 15.000 km ), precizez ca inca nu s-a “stabilizat” consumul, iar despre revizii pot vorbi doar din auzite, ceea ce nu ar ajuta studiului.

    Si eu sunt curios in ceea ce priveste asa-zisa economie facuta de diesel, asa ca mult succes cu studiul !

    Parerea mea e ca la benzina dai mai putin pe masina la inceput, urmand ca apoi sa platesti mai mult pe combustibil, in timp ce la diesel dai caruta de bani la inceput si apoi recuperezi ceva din ei pe parcurs. Desi la pretul motorinei din ultima vreme, cred ca s-au cam pacalit posesorii. Si se anunta si alte scumpiri. E si normal oarecum, parca 60% din totalul masinilor vandute in UE anul trecut erau diesel, de aici si cererea de motorina mare, si ochii sclipitori ai companiilor de distributie carburanti…

  16. Cosmin B

    VW Golf 5 GT Sport 1.4 TSI 140CP cutie automata DSG

    1. Am ales acest motor pe benzina deoarece este foarte fiabil si reusit (multiple premii internationale). Ofera un consum redus (7-8% mediu, condus normal), raportat la puterea dezvoltata.
    2. Costurile la o benzinara sunt mai mici (comparam consumul, pretul carburantului, costul si frectventa reviziilor, pretul consumabilelor, fiabilitatea in general etc). Pentru mine un diesel s-ar justifica doar daca as face zeci de mii de km pe an, nu este cazul.
    3. Cutia automata DSG este o alta minune a tehnicii, recomand sa cautati mai multe informatii pe internet despre ea. Schimba viteza in 8 milisecunde, poate fi condusa si economic si sportiv (in functie de modul selectat: Drive sau Sport), si-a demonstrat fiabilitatea in cei 2 ani de cand a fost introdusa. Este o placere de condus in aglomeratii, in serpentine, dar si la drum lung.
    4. Culoarea aleasa este alb simplu, deoarece contrasteaza foarte frumos cu elemente ale caroseriei (grila fata pt GT Sport) si cu geamurile in tenta mai inchisa. E drept ca e mai greu de intretinut, insa arata bine, nu e doar un moft PENTRU ACEASTA MASINA.
    5. Tot despre cutie: consumul poate fi chiar mai mic decat la una manuala, in modul Drive. In plus, sunt excluse erorile de “operare” ale soferului, ca in cazul unei cutii manuale.
    Singurul dezavantaj este schimbarea obligatrie a uleiului cutiei la 60000 km.

  17. Vlad

    Momentan am cea mai buna masina: masina de servici. Nu este ea cine stie ce, dar prin Romania imi fac treaba foarte bine.

    In schimb incepe sa imi fie dor de motoarele TDI un pic mai vechi care la 1700 rpm te lipeau de scaun in cuplu maxim. Acum common rail-ul aduce comportamentul motorului spre un motor benzinar si nu mai ai placerea asta. Daca pun peste si pretul benzinei, e clar ca nu m-as mai orienta spre un diesel.

    In schimb ca jucarie abia astept sa scoata astia taxa auto ca sa imi pot lua o masina de vara, decapotabila, i.e. o Mazda MX5 de prin ‘94. Ar fi un pas spre pasiunea mea de masini mai vechi un pic… iar in ziua de astazi o astfel de masina poate fi considerata vintage… :)

  18. Bogdan P

    Eu am un Peugeot 307 1.6 HDI 110 CP.

    Cutia manual e mai economica dpdv al carburantului. Insa cutiile noi automate reusesc si ele sa se aproprie de una manuala ca si consum si poate sa faca si un pic de economie.

    Ca si consum masina imi ia 6-6.2% in oras si 3.6-4.7% in afara. Mediu merg cam la 5.2%.

    Cat despre Audi, Mertzan si beamve e adevarat: cam tot cu parvenitii si tziganii le asociez.

    De aia mi-as lua o japoneza.

  19. Delphi

    Honda Civic 1998, motor de 1,5 litri, 114 CP benzina, cutie manuala. Consum in Bucuresti 9-9,6%, in afara 6-6,4%, mediu 7,2%.

    Foarte fericit. Urmatoarea va fi tot o Honda, probabil ca argintie.

  20. mcgregor

    SAAB 9-3 SS 1.9 TID 150 CP consum mediu 7l/100km, condus mai mult extraurban, clima pornita, condus cam sportiv. De ce diesel? Pentru cuplu! (320 Nm). Pe autostrada (aprox. 700 km) cu o viteza intre 200 si 250 8,5l/100km. Dar nu consumul este important, ci siguranta masinii asteia. Cunoscatorii stiu despre ce vorbesc.

    Cu stima,

    Ma inclin.

  21. Kleine

    Eu am un Peugeot 206 1.4 HDI. 2004
    Consum 4-4.5 afara la mers lejer. Oricum dupa parerea mea nu ai unde in Ro sa mergi mai mult de 100 daca tii la masina. In oras nu prea am circulat. Mai am un Reno Megane 2 2004 1.5 dci 100 cai. Asta e mult mai ok , trage un pic mai bine, te ajuta in depasiri. Consum pe ultimii 650 km 4.9 . Tm-HD- Sibiu si retur.

  22. Kleine

    PS Uitasem. Toata lumea ca dece masini frantuzesti ca de ce nu VW sau ceva nemtesc. Pai daca de asta am avut bani ?
    Nimeni nu imi spune ca uite iti dau eu bani sa iti iei un Passat nu lua Meganele

  23. Razvan Roman

    Opel Astra G 1.7 CDTI luat nou, 16000km la bord. Ca numar de km 1/2 Bucuresti 1/2 extraurban.

    Bucuresti 7.5-9.5 L/100km, in functie de cat de econom merg.

    Extraurban ~6 L/100km la viteza de 140km/h. In jur de 4.5 – 5 daca merg cu 100-110km/h.

    Din experienta mea de pana acum(16000km in 7 luni de cand am masina), merita diesel. Mai e si factorul urmator: cand cumperi diesel dai mai multi bani in avans si ulterior cheltuiesti mai putini bani pe combustibil, forever. Daca iei benzinar, dai mai putini bani la showroom dar platesti mai mult de fiecare data cand alimentezi.
    Plus, daca vrei sa o vinzi recuperezi din banii dati initial in plus pe diesel.

    Ca reguli de economie, condu-o pana in pamant si ia diesel. Atunci scoti cea mai mare eficienta dintr-o masina.

  24. Catalin

    Salut,

    Megane II diesel 1.5 dCi 80 CP; afara 4.6%, viteza medie 84.7 km/h; facut cam 300 km, Bucuresti – Bacau; consumul include iesirea de 2 ore din Bucuresti :(((

    In Bucuresti imi ia cam 7.4%, viteza medie…sub 20 km/h.

    Ford Focus 1.6 benzina 110 CP; in oras calcata rau consuma 14%; in afara nu scade sub 6.5%.

    Personal prefer motorina; visez la un Saab biturbo ;-)))) –> http://www.saabterms.com/turbodieselNZ/index.asp?Referer=SaabWebDieselNZ

    Subscriu si la cutia automata; visez la un DSG (cine nu a mers cu el nu stie ce inseamna) –> http://www.youtube.com/results?search_query=DSG&search_type=

    Numai bine!

  25. major_ballsack

    Dupa doua japoneze (un Suzuki Swift 1.3 si un Nissan 100NX, 1.6, ambele benzina) am cumparat un BMW 530d.

    Da, masina de parvenit, desi a mea e luata din salariu, iar salariul a fost castigat prin munca. Tot in IT.

    E un cruiser exceptional de comod (se poate conduce 8-9 ore fara intrerupere si fara mare oboseala), merge foarte bine si prin oras pentru ca are cutie automata/steptronic. Are o lista de optiuni cat un cearsaf, cu chestii traznite gen tuner tv si incalzire auxiliara (burner care merge fara motor, programabil iarna), si arata inauntru mai bine decat un Aston Martin, cu interiorul piele neagra si aluminiu, de M5.

    Acceleratia si stabilitatea la viteza mare sunt excelente, si am condus chestii suficient de exotice.

    Conduc repede si consumul mediu este de aproximativ 10l/100km. Cand am adus-o din Germania media de drum lung a fost 6.8, dar prin Romania in genere face 7.5-8 (pe drumuri obisnuite, nu pe autostrada).

  26. Ba, eu nu-mi iau Dacie, ce vrei sa merg in cartier cu Dacia?? » Scarlatescu.ro

    [...] a pornit discutia si Dragos a pus punctul pe i cum nu se poate mai bine in legatura cu masinile si ce inseamna pentru noi romanii automobilul. De [...]

  27. Andrei

    Dacă îţi ajută studiului, here goes:
    Skoda Fabia 2, 1.6MPI (benzină) – 9l în oraş, 6-7 la drum întins.

  28. Alex

    @mcgregor! totusi um pic cam optimist cu 250km/h
    am si eu un 9-3 aero 2.0Turbo benzina cu 210cai si 300Nm si dupa 230km/h situatia nu mai e roz! incepi sa simti limitele de constructie a masinii! vibratii diverse, zgomot de vant, la franari de urgentza repetate franele cedeaza etc! deci ATENTIE!

    cat despre benzina vs diesel greseal este ca se fac comparatii gresite:
    adica de obicei se compara un 1.6 benzina cu 1,9TDi si da dieselul are reprize muuult mai bune!

    Dar ce ar fi sa comparam aceeasi capacitate cilindrica!
    adica un 1,6 benzina cu un 1,6 diesel aspirat natural! Diesel-ul ar fi o gluma proasta!

    Si la fel sa luam un 2.0TDi si un 2.0Turbo benzina si atunci coparatia este egala! si sa vedeti atunci cum fuge benzina! si ca singurul argument care ramane in favoarea diesel-ului este consumul care pe zi ce trece se minimizeaza!

    Care dintre voi conducatorii de TDi a condus TBi (adica Turbo Benzina injection) ca numai atunci o sa intelegeti ca senzatia de acelerare are o mai mare legatura cu turbina decat cu combustibilul!

    de altfel Diesel-ul ca sa fuga consuma in jur de 10-11l in oras cine neaga este un complexat care incearca sa-si justifice in fiecare zi de ce conduce un tractor!

    Benzina 2.0 turbo(saab-ul meu) consuma 13-14l in oras!
    in afara orasului diesel-ul este intre 5-7l si benzina 7-9l

    peste 170km/h situatia se inrautateste semnificativ pentru ambele

    si daca conduci prost poti sa-ti dublez consumul indiferent ce motor ai!

    personal conduc benzina pentru ca este silentioasa! PUNCT!! Merg aprox 25.000km pe ani si atat timp cat am dat 40.000euro de masina ar fi penibil sa ma plang de consum!

    Mi se face greata cand vad Audi A6 cu motor 1,9tdi! (noroc ca nu se mai face)

    Cat despre marci si imagini da! Nu am nimic cu masinile in sine care sunt exceptionale dar oamenii care se asocieza cu anumite marci ma dezgusta! si mai ales comportamentul lor!

    bmw=agresivi, cocalari, smecheri
    audi= cocalari care se cred si destepti

  29. AlexA

    Am AVUT un logan 1.4 mpi si consuma in oras cam 9-10 % iar in afara 5.5-6%, date luate din computerul de bord.
    Dupa mine masinile se impart in urmatoarele categorii:
    1) masini germane
    2) masini japoneze
    3) restul
    Eu consider ca merita luat un benzinar daca nu mergi mai mult de 17-18km km/an privit din perspectiva pret masina/cost consum/cost consumabile/fiabilitate.
    Dieselurile pe common-rail din ziua de azi nu sunt asa spectaculoase. Totusi daca stii sa turezi bine un benzinar nu ai sa ramai dezamagit.Oricum nu poti avea viteza si consum mic in acelasi timp.
    Iar de la semafor la semafor un diesel sau benzina tot la fel merg :).
    Eu vreau sa imi cumpar un Golf 5 1.6 pt ca e cea mai buna masina pret/calitate/fiabilitate.
    Bineinteles asta e doar parerea mea.
    Spor!

  30. patrat

    Traim in Romania unde 1.9 TDI e considerat motor sport deoarece “te baga in scaun”, bmw e un fel de landmark, iar cei care au dacii sunt frustrati in trafic si fac stanga /dreapta fara sa se asigure deoarece nu au fost tzinuti in bratze cand erau mici . So chestie cu consumul/looks/bani blahh e un fel de masturabare intelectuala , pt ca la final cum zicea Chris Rock “If men could have sex with women in cardboard boxes , they wouldn’t buy cars , flats and expensive things”

  31. Adi

    Astra G 1.7DTI consum mediu 6,5. Dupa cum spune si mcgregor cea mai mare diferenta e la cuplu. Motorul meu are la 75CP cuplu mai mare decat un benzinar aspirat de 110CP. In plus pot sa beneficiez de tot cuplul incepand de pe la 1900RPM asta inseamnand ca in conditii normale de utilizare (intre 2000 si 3000RPM) masina mea accelereaza cu toata fortza. Asta imi asigura un confort sporit la condusul in oras; nu e nevoie sa “chinui” masina sau sa retrogradez daca e nevoie sa accelerez mai puternic. Urmatoarea o sa fie tot un diesel, cel mai probabil HDI (cunoscatorii stiu de ce :) )

    @Alex – Ai mare dreptate dar motoarele turbo pe benzina se gasesc de obicei pe masinile foarte scumpe (nu stiu daca gasesti sub 20000Eur).

  32. Dragos

    Honda Accord 2.0 executive

    Consum mixt (60% in oras – 40% prin afara) 10%
    Pe autostrada la 160km/h 8% cu 3 pasageri si bagaje

    In afara de mici probleme gen far aburit,pedala ambreiaj care scartaie din cand in cand este o masina foarte buna la banii ei.
    Alege 2.4 si obtii un raport foarte bun calitate/pret/performante. Sa ne mai povestesti ce si cum dupa ce primesti masinia.

  33. rast

    Nu am masina. Am niste probleme de vedere, dar cand ma urc intr-o masina ma intereseaza siguranta in circulatie. Asta depinde mai mult de indemanarea soferului decat de caracteristicile masinii dar am vazut o poza pe net cu un BMW facut piftie de o placa metalica cazuta pe el dintr-un camion.

  34. Filip

    Noul Fiat Bravo are doua motorizari turbo pe benzina: motor de 1.4 litri cu 120, respectiv 150 CP.

    E sub 20.000 EUR si de saptamana viitoare va fi a mea :D.

  35. Flo

    Inca un aspect: in conditiile constientizarii tot mai mari a problemei poluarii / incalzirii globale, deja problema nu se mai pune atat de simplist: imi permit SUV benzinar mare, nu ma intereseaza consumul. Eu cred (sper, mai bine zis) ca va veni un timp in care oamenii vor gandi “imi permit un motor mare, dpdv al noxelor emise ?”

    Pe actualii nababi ii doare undeva de chestia asta. Asta e unul din motivele pentru care in orasele mari aerul e tot mai irespirabil.

    Global awareness, anyone ?

  36. Alex

    @Flo
    Din cate stiu si vad Diesel-ul polueaza mai mult decat benzina!

    si pana sa ajunga cocalarul sa-si ia bmw cu motor mic ca sa nu polueze! o sa mai moara milioane de copii de sete in lumea treia!

    ar trebui sa se plateasca impozitele si amenzile procent din valoarea masinii!
    (ca la casco)
    la noi nimeni nu se intreaba de ce ai masina de 100.000euro si totusi societatile tale au datorii catre stat miloane de euro!

    si oricum am senzatia ca m-am prins de ce masinile de smecheri sunt asa de scumpe;
    va spun eu: vin echipate cu loc de parcare! adica poti sa parchezi unde vrea muschiu tau chiar sa o lasi si in mijlocul soselei!

  37. marius

    Honda accord 2.4 , cand merg incet consuma 7% :-)

    Masina este exceptionala , de departe cea mai buna in clasa ei!

  38. zvoner

    Renault Megane Sedan
    1.5 dci 122Cp (after chip).

    7.3% in oras (Bucuresti)
    4.7%-6.5% in afara in functie de mers (legal sau ilegal :P).

    Da’ si la cat a ajuns motorina…

    ps. excelent post. Ca’ unu’ care isi castiga deocamdata painea scriind despre masini, l-am apreciat cu atat mai mult. Punct ochit, punct lovit! :)

  39. Alexandru ILIE

    Legat de masinile nemtesti… repet ce-am scris si pe blogul lui Manafu:

    Multi dntre cei care conduc astfel de masini fac parte din clasa interlopilor.

    Putini dintre cei onesti isi permit sa detina un BMW, dar societatea in care traim percepe masina ca fiind o carte de vizita. Nimic imoral.

    Insa, daca imi place si imi permit sa conduc o masina de productie germana, sunt nevoit sa-mi asum riscul de a fi perceput ca interlop.

    Astfel de tipare exista si in alte tari, difera doar clasa sociala identificata cu marca unei anumite masini.

    In Iordania, Amman, Mercedes e un brand preferat, in general, de medici. Nivelul de educatie si evolutie profesionala se reflecta, cinstit, in masina condusa.

    Mici diferente de climat :)

    In ce priveste consumul, intretinerea etc, Dacia Logan e o masina care isi face bine treaba, raportat la drumurile pe care le avem.
    Fiecare cu ce-si permite, evident.

  40. sin

    @Alex: e de fapt invers, bezina polueaza mai mult (uita-te la emisiile de CO2 o o masina oarecare de are ambele motorizari si-o sa vezi)

  41. Marcel

    1 bucata Honda Accord 2.0 AT – 155CP
    1 bucata bicicleta – 1OP

    Honda consuma 7% in afara… (Romaniei) si 12% in interiorul Bucurestiului. Merg mai batraneste cu ea, dar cand o calc pe coada, vezi un ac rosu care calareste numarul 6500 inscriptionat pe turometru si intra in rezonanta cu un zumzet metalic malefic – situatia se schimba radical.

    Silentiozitatea motorului este ceva ce numai la Honda o sa intalnesti – uneori iti da senzatia ca ai un motor electric.

    BTW

    1. Motorul i-VTEC construit de honda este cel mai fiabil motor cu combustie interna ever built.
    2. Honda este cel mai mare producator mondial de motoare cu combustie interna (aprox 22mil anual)

    Cine zice ca prefera cutia manuala in detrimentul automatei, sigur e un “specialist” care nu s-a atins in viata lui de o masina cu transmisie automata. As vrea sincer sa-i arat cum schimba la o apasare brusca a pedalei de acceleratie 2 trepte inferior si te arunca instantaneu de la 2500 de ture la 6000 de ture si totul se face perfect, fara zdruncinaturi ca la dieseluri cand simti ca-ti zboara cutia de viteze din masina.

    Dieselu e ca ejacularea precoce – incepe tare si se termina lamentabil. Benzina incepe cu un preludiu dulce si te arunca in orgasm. Ce preferi?

    Bicicleta consuma cam 150 de calorii/ora dar plamanii incaseaza o cantitate semnificativa de praf, azotati, nitrogeni, Plumb, CO2 – etc.

  42. Marcel

    @Sin

    Daca masinile ar emite doar CO2 – ar fi cel mai frumos cadou facut omenirii. Dar nu-i asa, pe langa CO2 sunt o gramada de alti compusi – printre care cei mai nocivi sunt oxidul de nitrogen si dioxidul de sulf.

    Per total dieselul este mult mai nociv decat benzina – motivul pentru care in US nu exista inca un motor diesel care sa satisfaca normele de poluare. VW are un motor de acest gen, dar pe langa motorina, trebuie introdusa si uree in rezervor – penibil.
    Insa!!!, Honda a lansat anul acesta noul lor motor diesel care va satisface si normele de poluare din US.

    http://www.autobloggreen.com/2007/06/07/2009-honda-accord-diesel-to-hit-52-mpg/

  43. AdiP

    Salutare Dragos, chiar de la antipozi! In Buc. conduceam un Megane 1.6 16V, consum mediu 10,7% la medie orara de 18,4km/h. Deocamdata nu conduc nimic aici, probabil ne vom lua o japoneza, dar nu asta e ceea ce vreau sa spun, ci altceva. Aici e un contrast teribil cu ceea ce am lasat in Ro, aici foarte multi locuiesc in suburbii cu case de 7-800K AUD si conduc masini de 6-7K, e normal sa vezi un hyundai sau o corolla vechi si obosite parcate in driveway. Sunt si multe masini noi (de fapt aici, in Melbourne, sunt foaaaaarte multe masini de tot soiul) dar nu sunt atatea masini de fite ca in Bucuresti.
    Un alt lucru interesant: aici, in Mel, reteaua de trenuri metropolitane/suburbane functioneaza foarte bine, si multi dintre cei care lucreaza in cbd vin pana la gara cu masina pt a lua trenul pana in city. E absolut normal sa vezi aici domni si duamne la patru ace care coboara din subaru, honda accord sau bmw serie 3 si iau trenul pana la Flinders Station sau Southern Cross.

  44. major_ballsack

    Recomand sa cititi specificatiile producatorilor inainte de a face anumite afirmatii.

    In genere, un diesel are emisii mult mai mici decat un motor pe benzina.

    In particular, intre firme diferentele de eficienta sunt enorme.

    Exemplu: Dacia Logan 1.6 are exact aceleasi emisii ca un BMW 330 (benzina), si anume 173g/km. Iar un BMW 330d are emisii comparabile cu Dacia Logan 1.4.

    Observ ca exista multe stereotipizari si prejudecati la adresa anumitor producatori. Masinile nu au absolut nici o vina! Problema este societatea romaneasca, unde din nefericire de cele mai multe ori imbogatirea nu este deloc implicata de munca, dedicatie, inteligenta sau fler in afaceri, ci mai degraba de tupeu, cunostinte, apartenenta la grupuri dubioase si tunurile date statului.

    Binenteles ca cei avuti cumpara automobile scumpe, indiferent de sursa bogatiei. Dar problema nu e acolo. A ura sau dispretui pe cineva pur si simplu pentru ca are un BMW este o dovada de prostie.

  45. aurelian

    @sin

    de fapt ambele motorizari polueaza la fel. ce emite in atmosfera dieselul nu emite otto-ul si invers (vezi emisia de particule in cazul dieselului). Daca ne raportam doar la CO2 si NOx facem o maxima greseala mai ales ca CO2-ul poate fi absorbit in ecosistem in timp ce particulele nu…

  46. Dragos

    @sin: nu e deloc invers. masina polueaza cu multe alte lucruri in afara de CO2. Poate la capitolul asta noile motoare diesel stau mai bine, dar in rest benzina e mai putin poluanta

  47. dan broscoi

    Skoda Octavia 1.6i 102cp benzinara din 2002

    consum: 10-12 in oras, 6-7 afara.

    Am ales benzina pentru ca este mai silentioasa. Multi pasageri au remarcat acest fapt, cand la 50-80 la ora, abia se aude motorul… dupa 140, ii alta poveste, cred ca ii o problema de aerodinamica, ca suna cam tare aerul, la fel si motorul.

    Inainte sa-mi cumpar skoda, am cochetat si eu cu ideea unui Rover 75, problema care mi-au arata-o multi, este lipsa service-urilor si a pieselor de schimb.

  48. AdiP

    Se stie(TM) ca emisiile de particule de la motoarele diesel provoaca sau agraveaza afectiunile respiratorii (astm, cancer pulmonar, etc).
    Nu mai stiu unde am citit acum ceva vreme ca in centrul Atenei au interzis la un moment dat, in anumite intervale orare, circulatia diesel-urilor, tocmai fiindca era foarte ridicata concentratia de particule de-astea ucigase.
    Diesel-ul e mai verde pt. stratul de ozon, dar mai negru pentru plamani.

  49. Orlando » Blog Archive » Status quo - Audi, BMW, Mercedes

    [...] mi-am propus sa abordez doua subiecte in acest week-end, recenta Adunare Generala de la BRAT si deciziile luate acolo precum si o scurta analiza a situatiei pe piata romaneasca a celor 3 branduri auto de lux. Cum subiectul auto e inca hot – le multumesc tuturor celor care au postat aici, le multumesc ca m-au ajutat, le multumesc ca si-au rupt cateva minute din timpul lor –> voi reveni cu o analiza  – am decis sa-l abordez primul mai ales ca pt postul despre Brat as vrea sa-i cer okul si Arinei inainte. de la ce am plecat? Dragos Manac spune aici: [...]

  50. Adrian Apostol » Intrebari / Nelamuriri

    [...] BMW sunt marci asociate baietilor de bani gata / romilor / hotilor? via Orlando, pornind de la Dragos: “cred ca Audi, BMW si  Mercedes  sunt marci sinonime cu  parvenit, baietas sau [...]

  51. sin

    pentru toti astia cu normele de poluare in US: voi va auziti ce spuneti ? adica un motor de 3.8L pe benzina e mai putin poluant decat un 2.0 motorina ? sau unu de 5.7L benzina sa fie mai putin poluant decat un 4.2L motorina ? (comparatiile sunt luate la intamplare, ca desi gigeii din US au motoare mari, puterea dezvoltata nu e mare)

    Io cre’ca problema se trage de altundeva, si anume ca mai toate masinile de le-am vazut in US sunt minim V6 si cu capacitate cilindrica cat mai mare ca deh, la ~ 2RON litru de benzina acolo orice hillbilly isi permite sa-si faca plinu o data la 4 zile si nu-l intereseaz ca are un consum pe autostrada 14-16% si 20-25% in oras.

  52. manoland

    @sin:

    nu ai dreptate. nu toate motoarele aici sunt de la V6 in sus, iar pretul la benzina a inceput sa arda si aici in US. media galonului e undeva la 3.25 dolari, dar sunt locuri in nordul US unde se vinde mult mai scump.

    din nou, nu prea imi dau seama pe ce date te bazezi cand spui ca puterea motoarelor de cilindree mare nu e semnificativa.

    eu circul zilnic in regim urban si mai rar in afara orasului (I-4 in special si I-95) si iti pot spune ca cifrele de pe portbagajul masinilor pe care le vad arata mult mai rar cilindree mare (peste 3.5 daca imi e permis), cel putin la autoturisme. categoria camionete (truck) e aparte, in plus avand mult de suferit datorita tocmai cresterii pretului la benzina; drept dovada, discounturile oferite de producatori la principalele modele Ford F-150/250, Chevy Silverado, diversele modele de la Nissan si Toyota spun adevarata poveste a declinului din vanzarile acestei clase.

    pe langa efectul absolut al maririi preturilor la benzina, se resimte si efectul acestei mariri in pretul alimentelor si serviciilor; astfel puterea de cumparare scade simtitor.

    e de ajuns sa vezi avalansa de reclame la promotii auto pentru a-ti da seama ca vanzarile cel putin au stagnat, daca cifrele seci nu te conving. curentul hybrid ia din ce in ce mai mult avant, atat la companiile auto, cat si la cele petroliere. o fi doar fum, cine stie.

    in complexul de apartamente unde locuiesc, care are parcarea intre cladiri, daca din goana masinii nu am timp sa privesc, atunci cand imi ridic posta sau duc gunoiul ma uit la masini. multe japoneze, multe cu motoare de 2 sau 2.5 litri, putine SUV-uri, din ce in ce mai multe hibriduri.

    e usor sa spui hillbilly. iti pot trimite bonuri de benzina din august si pana acum ca sa vezi evolutia preturilor.

  53. sin

    eu m-am dat pe I-1 si I-9 si mai mic de 2.5 n-as zice c’am vazut.

    referitor la putere mi se pare putin cam patetic sa pui motor de 3.8 litri supercharged si sa ai doar 200cp.

    in ianuarie prin NJ era cam ~ 2.95 galonul de benzina.

  54. de la Radu Dumitrescu… » Escape Lounge

    [...] religiei prostului gust sau a fetishismului meschinilor semidocti (btw, va recomand aici si aici un post recente care m-au uns pe [...]

  55. cornholio

    1. mondeo 2007 2.0 benzina. mananca de rupe. sub 13 niciodata dar cocheteaza des cu 14. noroc ca e de firma dar oricum ma doare inima.
    2. focus 1.8 tdci. bijuterie la consum. vara in oras cu aer conditionat continuu nu a trecut de 7.6%.
    3. toyota aygo 1.0. uiti sa-i pui benzina. o parchezi oriunde in mizeria asta de oras. n-am luat c1 sau 106 ca nu aveau airbaguri laterale (la momentul respectiv cel putin) si o mai ia nevastamea pe dn1 cu ea pana la ploiesti. cea mai amuzanta este privirea perplexa a posesorilor de bmw cand pleci de langa ei la semafor ca din pusca. scoate 69 de cai din morisca aia de un litru…
    transmisia e pe lant deci tco mai scade nitel.

  56. antonio

    salut
    eu am un hybrid. consumul este interesant penru o masina de aceste dimensiuni combinat in oras ajungand la 9%.
    cred ca la o masina trebuie luati in calcul mai multi factori. siguranta si comoditatea ar trebui sa aiba pondere la fel de mare ca si consumul sau marca (sau poate chiar mai mult)
    njoy

  57. Flo

    Pe scurt,
    Eu am un Hyundai Accent 1.6, 16V,112CP, benzina, 2008, consumul mixt este 7.9% (aprox.3200km facuti cu ea). Ca dotari sunt multumit in comparatie cu alte autoturisme la care sunt doar optionale.
    Ganduri de viitor:
    Anul viitor as vrea sa-mi iau un FIAT BRAVO(imi place mie)sau FIAT LINEA(ii place sotiei), inca nu sunt hotarat.
    De ce FIAT??? Sincer, am avut in 2000 un Fiat Punto 1.9JTD, consum din cate imi amintesc mixtul 5-6% si l-am dus 400.000km. Am fost foarte multumit de ea.

    Numai bine la toata lumea!!

  58. Catalin

    Eu am un Audi A3, motor 1.6. Am motor pe benzina pentru ca era mai ieftin, pentru ca merg 15-20k km/an, pentru ca este mai silentions si pentru ca sincer, a costat suficient de mult incat sa nu ma intereseze ca fac o economie de 300 eur/an la carburant.
    Am vrut Audi pentru ca pentru mine important la o masina este confortul, care implica de la antifonare, liniste in habitaclu, ergonomie, calitatea materialelor, etc, etc,etc. Nu este atat de important cum arata, pentru ca, in 99% din timp ma deplasez in interiorul ei, nu alerg pe langa ea. Si nu are nici o legatura cu snobismul sau altceva, daca era vorba de asa ceva as fi luat A6 din Germania second-hand si cred ca ma costa sigur mai putin.
    Consider ca raportul pret/”calitate” are semnificatii diferite pentru fiecare din noi. pentru unii are valoare numai daca are 300 CP, chiar daca nu are nici macar manivela la geam (vezi lotus elise), pentru altii are valoare daca exprima ceva, de ex Morgan, pentru altii daca arata intr-un fel, etc, etc, etc.
    Consider ca multe remarci asociate cu marcile bmw, mercedes, audi, lexus, etc sunt din categoria “romanisme”,”struguri acri”,”vulpisme”, etc.

  59. owlman

    Am un Renault Symbol 1.5dCi 70CP din 2007, pentru ca vara trecuta voiam sa ajung din punctul A in punctul B si inapoi fara frica de defectiuni ale daciei 1300 din 1982. In oras ma plimb mai ales cu metroul, uneori cu autobuzul sau pe jos, foarte rar cu masina, deci n-am cifre pentru consum urban.

    Extraurban: 4l/100km (100-110km/h), 3.4l/100km (80-85km/h), 6.4l/100km (140km/h, autostrada). Prefer 80km/h pe distante scurte, 100km/h pe distante medii si lungi. Mi-ar placea sa mai am o treapta la cutie, sa pot avea 2000rot/min si la 100km/h, nu doar la 80. Nu-mi place ca n-am putere sub 1500rot/min, n-am consum mic peste 2500rot/min, iar intre 1500 si 2500 e o distanta atat de scurta. Imi place ca fac plinul mai rar decat iau salariul ;)

  60. RDragos

    Am un Logan MCV cu motor de 1,6 pe GPL, in oras consuma cam 9-10, in afara 8-9 (la o medie de 100km/h) si 11-12 (la o medie de 140km/h). Pe benzina nu i-am facut consumul.
    Am mai condus cateva zile si un Audi A3 Sportback cu motor de 1,9 diesel, in oras la condus sportiv consuma cam 8-9.

  61. danao

    Octavia2, 1.9 TDI de la firma – 8 si ceva in oras (cu 9,3 iarna) si 5,5 – 6.3 l/100km in afara (functie de viteza – de obicei constant 130 km/h afara).

    Inainte de ea –
    Alfa166 2,4l motorina – 9-11,5 in oras si 5,5 – 6,5 in afara. Lua 7,3 afara daca te comportai fara mila cu ea. Excelenta, inca favorita mea.

    Urmeaza Honda Civic 1,8 benzina anul acesta.

  62. Bogdan Turlea

    Am un Astra G, 2.0 Diesel, 101 cai. Consumul in oras e de 8-13%, iar afara 5-6%. Am avut inainte una de 1.6 benzina, tot in jur la 100 cai, consum in oras 8-9%, consum afara 6-7%. Avand in vedere ca circul preponderent in oras, consider ca am facut o afacere proasta cu diesel-ul. E drept ca daca as fi luat varianta de 1.7 diesel si 80-85 cai poate ca as fi fost mai bine la consum decat cea de 1.4 benzina cu aceiasi cai. Parerea mea este ca diesel-ul este pentru drumuri lungi si in afara orasului. Iar despre cutia de viteze automata – o alegere excelenta daca tinem seama de confort. Sunt genul de sofer care vreau sa am tot confortul posibil in masina. Am tot ce se putea pune optional pe Astra din fabrica (in 2003), mai putin cutia automata – inca o mare greseala pe care am facut-o. Urmatoarea mea masina va fi obligatoriu una cu cutie automata, pe benzina, tot in jurul a 100 cai putere (acum sunt si motoare de 1.2 – 1.4 care au 100 de cai si peste).
    Salutari Manac, keep up the good work.

  63. germancarfan

    Audi A6 2.5 TDI V6 quattro
    Mercedes SLK 200 Kompressor

    Motorul pe benzina se trezeste acolo unde dieselul trage de rupe. Insa urcarea in ture a motorului pe benzina (pana la 6500 rpm) este acompaniata de un sound extraordinar. Dieselul are oroare de turatii mari. Ambele masini sunt cu cutie manuala 6+1. Intr-adevar, cutia automata este mai comoda, insa nu poti scoate acea gama sonora pe care o scoti din motorul pe benzina cuplat la cutia manuala. Prefer manuala, desi este mai incomoda in traficul bara la bara. Cineva a scris: dieselul veritabil este cel commonrail … afirmatia este corecta, si grupul VW trece la commonrail cu toate propulsoarele diesel, pt ca diesel commonrail = mai putin zgomot, consum mai mic, putere superioara. Audi fiind cu 6 cilindri, nu ma plang de putere, iar consumul este OK … consumul de ulei este aproape de 0. Nu sunt fanatic al vreunei marci ci sunt fan 100% al triadei germane premium (Mercedes, Audi, BMW) + Porsche. Nu sunt nici manelist, nici parvenit, nici bulibasa, nici baiat de bani gata, pur si simplu fiabilitatea, puterea, imaginea de marca, design-ul acestor masini imi satisfac pretentiile

  64. Marius

    Tati, suntem pe exact aceeasi unda in acest subiect, ca de altfel in toate despre care scrii. Nu stiu cum ne-am nimerit atat de bine.

    Rover 75 e masina care in 1998 mi-a placut cel mai mult, ador pozitia la volan, interiorul. Vorba unui prieten care vrea sa isi cumpere: “Scaune de piele, cadrane retro…”

    Wiesmann l-am vazut chiar pe langa Foisorul de Foc, Dragos, am ramas tampit. Inmatriculat in Romania. La pachet cu o blonda crancena pe scaunul din dreapta.

    Morgan e o legenda pe care putini o cunosc, e mai bine asa. Daca stiam ca iti place atat de mult, intr-o zi cu soare in care mi-am facut de cap cu un Roadster in Bucuresti, te luam si pe tine sa te bucuri de el. In schimb, l-am fericit pe Adrian Amariei. E masina cu care am facut sa paleasca alte vehicule clasificate “supercars”. E masina in care ambele trotuare se uitau la mine, toate fetele ma salutau (la modul cel mai serios). Lasand astea la o parte, e o masina foarte placuta care merita tot respectul. O voi avea si eu, numa’ bine ne adunam mai multi pentru un club, ceva. E doar 60000 EUR – foarte bine comparativ cu masinile de baietzas.

    Actualmente posed si conduc un clasic apreciat de cunoscatori, Mercedes W124, coupe, pe benzina, cu cutie automata, care se prezinta in stare exceptionala in ciuda celor 15 ani ai sai. Desi uzual ma deplasez cu scuterul, incepe sa imi para rau ca ma folosesc de el in zilele lucratoare. Mi-as lua un Smart, ca sa menajez vaporul. Un Reno era sa-mi faca praf spatele din neatentie, bine ca 15 ani s-a pastrat ca bibeloul.

    Planul este sa incep sa conduc Lexus, LS sau GS, in maxim 2 ani. Mercedesul il pastrez, totusi.

  65. Follenvie

    si eu care mi-am luat Audi ca sa nu-mi iau bmw sau mercedes(marci pe care eu le-am asociat cu speciile amintite in post) si pentru ca nu mi-au ajuns banii de un mitsubishi evo IX , trecand peste asta ,A4 1.8T quattro consum urban 9-12% iar extraurban 7-11% in functie de condus ;)

  66. Dan

    apropo de Morgan:

    http://www.morgan-motors.ro

  67. Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare » Blog Archive » » Comunitatea de brand sau ce maşină conduc

    [...] Nicoară a invitat bloggerii să spună ce maşini conduc. Dragoş Mănac are câteva comentarii similare celor de mai [...]

  68. and_make_that_flat

    late to the party, dar e prea funny ca sa ma abtin.

    f interesanta ideea de evaluat costurile “overall”, nu doar superficial. eu am facut asta, si aleg in continuare benzina. in anumite limite am ajuns la concluzia ca pot sa uit de consum, who cares? singura grija e sa stiu cam ce autonomie am, si nu, nu sint de bani gata sau f “jmecher”, doar ca stiu ceva aritmetica ;). deci, am ales benzina (eram tentat de diesel, am ascultat sfatul unui om mai intelept, si m-am calmat, ma bucur ca am facut asta). nu am ales asa pt consum, nici pt zgomot mai mic (hah, cine a auzit un flat-four tinut in ture vreodata stie..), ci pt fun, senzatie, si simplitate (in ordinea asta). alt motiv a fost ca am vrut drivers car (pe cit posibil, pt banii putini pe care ii aveam), si diesel nu prea se gasesc sa satisfaca asta. confortul e important pt mine, este esential ca atunci cind virez la limita aderentei sa ma simt f confortabil :). atunci cind nu virez la limita aderentei sint pe autostrada, ma plictisesc cumplit, si vreau sa ies la fiecare exit, deci confortul e chiar important pt mine 99% din timp.

    1. mazda 323, 1995 or so, 1.3l 16v (japonezii nu prea inteleg cum vine motor benzinar cu 2 valve per cilindru). consum in jur de 8 mediu, city driving nu gen bucuresti, mai degraba oras decent de provincie. drum intins (si autostrada) estimativ 6-7, la viteza ..legala de croaziera (150, nu? :-P ). ca fapt divers, ratingul oficial 55kW (vreo 75 caluti), masina are vreo tona, seamana incredibil cu un 2l hdi/tdi ca power to weight ratio, nu seamana absolut de loc ca driving experience. condusa ocazional economic (in parcare).

    2. impreza 2.0l, 16v (no other kind), normal aspirat, integral (din nou, the only kind there is ), cutie 5 trepte dual range (manuala). city: 10-11l, autostrada: 10-11l (in cele din urma am si renuntat sa mai calculez). singura variatiune e cind e chiar in elementul lui: drumuri virajate, inguste, si de preferinta pustii :), de la 4k rpm in sus, frinat tirziu accelerat cind/cit se poate; adica acolo unde ne place la amindoi cel mai mult: 8-9l (?!), aceeasi ciudatenie e confirmata si de alti posesori.

    cum spuneam mai sus, port bocanci cind conduc, deci am piciorul cam greu, so take it with a grain of salt.

    despre cutii: eternul razboi religios. e f simplu, imho: daca-ti plac cutiile automate, buy one, drive one, and stfu :). exista oameni care conduc fiindca le _place_, totul de la sunetul motorului (cum spunea cineva mai sus f bine, cu o cutie manuala _eu_ decid cum suna si cind), pina la scirtiitul gumelor cind ai “exagerat” un pic in viraj si mirosul motorului incins si tacanitul aprobator al galeriilor de evacuare cind se racesc dupa o plimbare, sint oameni care vor scaune cu sustinere laterala (fiindca le _trebuie_) si tractiune integrala (nu e vb de offroad) si arb/suspensie mai tare, viseaza la lsd (as in diferential nu halucinogen), samd, si oameni care vor piele, clima vizonica (sic), and a slot to plug in your..windows(?), si mai sint cei care se uita consternati cind ma vad iesind, rinjind, dintr-un viraj, flat out la 5k ture or so (”ce-a fumat?” “flatfour wrapped in awd, baby..strong stuff”), partea buna e ca pt toti exista un motor, cvt, sau o skoda octavia :) potrivita, asa ca nu vad sensul razboiului cutiilor absolut de loc; ca sa zic asa, buy/drive whatever floats your boat, just make sure you get out of my way, sa nu-mi strici virajul :-P

    glumesc desigur…depasesc si in viraj daca trebuie :)

    despre repriza la benzinar comparativ cu diesel: ori cine vorbea de asta intelege altceva prin repriza, ori compara diesel modern turbo charged cu motor renault 1.3, normal aspirat, carburatie (aka dacia 1300), with all due respect, give me a break. de asemenea, daca compari repriza la un 2.0tdi de la 1000 la 2500 in treapta a 3-a cu acleasi lucru la un benzinar sanatos la minte de 1.3l, with all due respect, learn how to drive a stick :), diesel si benzina sint pur si simplu diferite. ambele au avantaje si dezavantaje, cu mentiunea ca la diesel cam lipsesc primele, iar la benzinar cele din urma (mda, e prea vechi deja articolul pt un flame, dar trebuie sa incerc, nu?).

    cutie manuala in oras/in trafic greu: i keep hearing that, si nu inteleg. care e problema? treptele se schimba tot automat, difera doar cine le schimba. pe mine nu ma doare mina, poate asta e diferenta… incep sa inclin spre ideea ca daca vrei cutie automata, poate de fapt ce vrei e sofer dar e cam scump (sau taxi, in versiunea cheap, dar daca vrei cutie automata poate nu-ti place adrenalina, so no taxi for you). ?

    pe scurt as zice: do your homework before you buy; hints: nu iti lua diesel doar pt economie, nu iti lua masina noua doar pt fiabilitate, (idei preconcepute f incetatenite, am observat), nu ezita sa-ti iei cutie automata, daca ti-a venit ideea macar pasager prin cap (dar citeste reviews inainte) — daca o sa urasti cutia automata, probabil nu ti-ar fi venit ideea oricum, _drive_ before you buy, etc

    personal prefer japonezele fiindca au un obicei straniu sa functioneze as advertised, sa te duca from a to b never failing to put that grin on your face. si fac asta pt sute de mii de km in sir. pt “eternul mecanic de bloc” sint boring, dar cind esti ocupat sa conduci, can’t be bothered to think “what’s going to happen next?”, sint fix ce trebuie (cumva similar cu linux: you can stop “fixing” your computer and start using it now. enjoy.)

    ps: cele relatate nu au nici o legatura cu realitatea, subsemnatul nu are de fapt permis sau vreo experienta de condus vehicule terestre, etc, etichetele puse pe modele/marci de masini implicit sau explicit nu se transfera automat la posesori (poate doar la cerere) and all other disclaimers that seem suitable.

    the world _is_ flat.

  69. anca

    interesante discutiile..eu am un BMW,o pisicuta 1.8 benzina iar consumul mediu in oras este de 12-13% iar in afara cam 10%..in ciuda faptului ca,consumul nu este tocmai mic si tatal meu ma cam cearta si imi spune sa o folosesc mai rar..dar nu va mai dura mult pana voi avea o slujba si nu va mai trebui sa ii cer bani pentru benzina :D IMI IUBESC MASINA.. are cutie automata,si toata lumea ma intreaba daca nu este prea mare pentru mine,eu fiind fata si nu prea mare,insa nu e asa,imi plac masinile mari si imi place la nebunie sa conduc…uneori imi este dor sa conduc o masina cu o cutie manuala pentru ca imi place..este adevarat ca masinile cu o cutie manuala sunt foarte usor de condus si este foarte relaxant..multi spun ca nu mai este o placere sa conduci o astfel de masina,eu ii contrazic,este o placere sa conduci si cu cea automata.A, si inca ceva masinile cu o cutie automata pot fii conduse si sport,cel putin a mea poate fii,are chiar un program special pentru asta.. Am vazut parerea ta si a catorva participanti la discutie in legatura cu masinile nemtesti,sincer nu ma deranjeaza,fiecare cu parerea lui.. poate este asta,dar bineinteles k nu in toate cazurile.Sunt niste masini care mie personal imi face placere sa le conduc.Nu am condus un rover sau un jaguar sa vad diferenta,dar poate o sa am vreodata ocazia si poate te voi anunta pe acest site..Si sper sa reusesti sa iti achizitionezi masina pe care ti-o doresti.. Bafta :) aaa desi o am de aproape un an,nu am facut nici o investitie,si sper sa nu imi faca probleme :D

  70. Octavian D

    am 2 troace :) – un seria 3 automat benzina consuma 12-13 cum spunea si Anca, o placere de condus si un megane 1,5 diesel de 105cp care scoate cam 6.8 media in general preponderent in oras, adica 90% din timp. Teoretic ieri cumeganul amfacut aproape 900km cu un plin in afara localitatii, chiar daca am alimentat cand mai aveam un sfert de rezervor, iar cu bmw la un 90-130 consuma si ala afara cam 6. Cam asta e :D iar ca masini dorite vreau un phaeton, A8, seria7, S-klasse, second hand de cativa ani pt ca sunt la 1/5 din pretul de achizitie de ex un phaeton il iei acuma la 17k masina costand 130000E acum 3 ani.

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.